H E L É N

Alla inlägg under januari 2015

Av Helén - 30 januari 2015 10:15

Hejsan alla folks! Tänkte i detta inlägget lägga upp lite bilder på insperation av våren i detta jobbiga vintervädret.

I hope u like it/ xoxo


     

               

Av Helén - 27 januari 2015 20:45

Hellu folks! Här är jag igen! 

Jag vet mycket väl att jag knappt hinner att uppdatera någonting på denna nya, men det är för jag har ingen ork,lust + att jag egentligen inte ska sitta vid internet överhuvudtaget den här veckan,eftersom detta är en helvetesvecka.

Låt mig visa mitt prov,presentation och läx schema för denna veckan:

Måndag (igår): - Skit jobbig engelska grej om mänskliga rättigheter som ingen i klassen fattade speciellt mycket av, Scenisk (planering inför film)


Tisdag (idag): - Presentation i Svenska/romananalys ( Gick åt helvet så jag måste göra om det), Skulle haft simning men hade så ont i magen så jag hoppade över det denna veckan,Scensik (filmat och bilivit utelåsta från skolan xD)


Onsdag (imon): - Skriva mer på mänskliga rättighter i samhällskunskaper ( Som ska vara inlämnad vecka 7), Vänta i 3 timmar innan jag ska ha omprov i historia


Torsdag: HELVETET SJÄLV! -Presentation i Naturkunskap ( sist på dagen om genteknik,vill inte :c), Ännu mer matte ( Matteprov v.7 och enbart haft 3 lektioner med procent x'ccccc)


Fredag: Muntligt prov i Japanska ( Som man ska kunna utantill, att liksom presentera sig själv och uttala rätt och allt)


Så just nu prokastinerar jag genom att checka Tumblr och blogga, när jag egentligen borde plugga:/ Men för att göra det roligt för er som läser så tänkte jag lägga upp lite kläder som jag tycker ser helt chill och amazing ut.                

Så här kommer lite kläder som jag kolla in ett tag. :)

Observera! Jag har väldigt blandad stil! XD



Some sort of mix

Av Helén - 5 januari 2015 12:09

Hello folks! 

Hoppas ni har det bra! Det har i alla fall jag haft än så länge ;) 

Har varit ute och gått idag faktiskt :=o Helt otroligt! Jag tänkte att jag måste vara ute minst en gång bland dom här dagarna som det är som soligast. Tog också lite bilder som ni kan få se i slutet av inlägget. :)

För er nya ( tror inte det är någon men, men ^^) så brukar jag lägga in massa bilder i nästan varje inlägg och det är nog ett bevis på att jag älskar att fotografera:P 

I alla fall, jag tänkte att jag nu skulle lägga upp några av mina nyårslöften/ nya mål för 2015. Jag vet att jag hade några mål förra året men jag vet inte vad dom tog vägen xD Men iår så ska jag försöka se till att komma ihåg dem.

Här kommer de i alla fall: 

Anstränga mig mer i skolan!  Eftersom jag inte tyckte jag presterade så bra förra terminen.


Börja satsa mer på musik! Jag vill fixa mitt piano som jag har nere i vardagsrummet och köpa en ny gitar när jag har råd.

 

Bli mer fysiskt aktiv! Jag måste skaffa ett gymkort denna månaden åtminstonde och jag ska gå in mer på det ämnet i ett inlägg någon gång snart.

 

Lära mig bli en bättre talare! Det är något jag verkligen behöver träna på för att bli.


▼ Lära mig kontrollera min ilska! Egentligen alla mina känslor, är så förfärligt dålig på att hålla mig lugn.xc

 

Uppskatta mer vad folk gör för mig! Och oxå lära mig uppskatta folket runt omkring och finnas till för dem.

 

Bli mer positiv! Because everything gets better with a positive mind <3

 

Läsa mer!

 

Skapa OTROLIGT mycket mer! Jag har inte kännt ett sånt rus av att skapa sen jag var riktigt liten och jag vill bara skapa mer och mer, teckna, skriva, skriva kallegrafi, måla och så mycket mer.

 

Och sist men inte minst. Träffa nya och gamla folks! Jag lärde känna så många nya människor 2014, så många som jag aldrig i hela mitt liv trodde jag skulle få lära känna. Så 2015 vill jag lära känna fler och lära känna de människro som jag nu har som bekanta , typ :P 

 

Jupp. Det var några av mina mål för i år. Jag ska försöka så gott jag kan för att nå dessa mål. :)

Nu hade jag inte något speciellt mer att skriva så om inte annat så se vi nog snart igen.

Ha det bra! Av Helen.

 

Bilder fårn idag

     Jagälskar att ta kort på mina fötter! ^-^ (Y)

 

   

Om någon på Cis vid namn Johan letar efter sin namnlapp, säg att jag har den. :P

Av Helén - 4 januari 2015 17:15

.... Nytt år, ny blogg och dels nytt liv , i alla fall nytt kapitel i mitt liv. 

'' Hej och välkommen till min nya blogg''  känns alldeles för mainstream så jag säger bara :

I'm back! 

På min gamla blogg så hade jag skrivit i ungefär 3 år från och till , och jag kände att det är från livet som var då och det behövs en föränding. Så jag gissar att detta blev min stora förändring, en helt ny blogg. :P

Perks of being a Rainbowlover går ut på att jag '' Rainbowlovern'' bloggar som förut om mitt liv, skola,fritid,hobbys och saker som jag är har intresse för. 

Eftersom jag har förändrats rätt mycket sedan jag stod i muckvagnen, hörde på när mina klasskompisar skrek tills deras röster sprack, skolavslutningen i 9:an så känns det nu skönt att börja om eftersom praktiskt taget hela jag har börjat om på nytt.

2015 har jag satt upp stora mål, gjort/gör en årslista, ''saker jag vill göra innan jag är 30 år'' -lista och massa annat. Så detta året tänkte jag satsa på att verkligen nå mina mål, bli självsäkrare och göra så mycket roligt med så mycket positiv energi som möjligt. Och ni kommer då få ta del i hela händelseprocessen samtidigt som jag lägger upp om mer spännande grejer. 

Håll era ögon och öron öppna för detta året ska jag ta med storm!

Gott nytt inledning av Helen.;) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards