H E L É N

Alla inlägg under januari 2016

Av Helén - 30 januari 2016 13:36

Hej allihopa! Idag hade jag tänkte att kolla igenom mina nyårslöften från förra året och se hur det gick med dem.:P


  • Anstränga mig mer i skolan!  Eftersom jag inte tyckte jag presterade så bra förra terminen.
  •   Jag antar att jag lyckades åtminstonde behålla mina betyg relativt bra från 9:an (Höjde mig i historia! ^-^/).Så jag ansträngde mig väll antagligen mer än terminen innan. Vi säger att jag lyckades med det.. xD

  • Börja satsa mer på musik! Jag vill fixa mitt piano som jag har nere i vardagsrummet och köpa en ny gitar när jag har råd. 
  • Hahaha.. det hände inte! xD Vi började istället samla in pengar till en resa till Japan och jag sålde min gitarr så det var ju verkligen lyckat. Men jag vill fortfarande fixa vårt piano så jag kan börja lära mig spela på det. 

  • Bli mer fysiskt aktiv! Jag måste skaffa ett gymkort denna månaden åtminstonde och jag ska gå in mer på det ämnet i ett inlägg någon gång snart.
  • HAHA! Detta är skrattretande! XD Jag ska aldrig någonsin ha träning som ett nyårslöfte!!!

  • Lära mig bli en bättre talare! Det är något jag verkligen behöver träna på för att bli.
  • Lol nu kan jag knappt tala inför publik, så det skulle ju verkligen behövas.



  • Lära mig kontrollera min ilska! Egentligen alla mina känslor, är så förfärligt dålig på att hålla mig lugn.xc
  • Hmm... Om det är något annat som jag lärt mig 2015 är att jag egentligen ska lära mig att kontrollera min känslor och lära mig att visa ilska vi rätt tillfälle. Vilket jag vissa gånger 2015 lyckades rätt bra med. 

  • Uppskatta mer vad folk gör för mig! Och oxå lära mig uppskatta folket runt omkring och finnas till för dem. 
  • Ehm.. Känns nästan som jag gjorde tvärt om 2015.. Men jag vet att jag har försökt och det är verkligen något jag ska försöka med detta året ockdå. 

  • Bli mer positiv! Because everything gets better with a positive mind
  • Denna punkten tycker jag att det har gått hyfsat bra med faktiskt! :) 

  • Läsa mer! 
  • Jag läste nog inte lika mycket som jag gjorde 2014, men jag har sannerligen läst och ta del av mycket mer kultur det här året än vad 

  • Skapa OTROLIGT mycket mer! Jag har inte kännt ett sånt rus av att skapa sen jag var riktigt liten och jag vill bara skapa mer och mer, teckna, skriva, skriva kallegrafi, måla och så mycket mer.



  •  Och sist men inte minst. Träffa nya och gamla folks! Jag lärde känna så många nya människor 2014, så många som jag aldrig i hela mitt liv trodde jag skulle få lära känna. Så 2015 vill jag lära känna fler och lära känna de människro som jag nu har som bekanta , typ :P 
Av Helén - 30 januari 2016 13:21


 

Någon vecka innan vi åkte till Malta

Fruset vatten, torra kvistar, vattnet som försöker sipra igenom isen, solen skiner, vinden viner; susar och är så kall så det får sommaren och framstå som en livstid ifrån.



Av Helén - 22 januari 2016 14:22

Just nu är jag i Malta och det känns som att sommaren är så nära, men sanningen kommer när jag väl åker hem imorgon. Den är så långt ifrån det bara går.

Här kommer låtcitat från Sommarnatt som jag nu har på reapet för känner mig exakt som denna låten eftersom det händer så jävla mycket nu.


''Vi åker runt med tunnelbanan. En helt annan värld och vi har inte råd, Men det glömde vi igår.''

 

 

 


 

'' I vår värld går aldrig solen ner. Och det känns som alla bara dansar med, men vi vill bara vara helt ifred.'' 

 

 

'' sommarnatt, ingen trafiik i staan. Känns som det är bara vii i stan.'' 

   


'' Kan någon snälla stanna tiden , 4: 30 på en hållplats, du och jag.''  











Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards