H E L É N

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2016

Stadsfesten, Lördag 13/8

Av Helén - 20 augusti 2016 16:45

Okej, detta inlägget har jag planerat att skriva i ungefär en vecka. Det har dock inte blivit av eftersom det har varit mycket att planera inför Johannas ''surpriseparty'', min mobil gick sönder (det har inget att göra med det jag ska berätta nu) och så ska jag dessutom på tacokväll hos Johanna idag. så jag ska försöka att berätta denna historian med så mycket detaljer som möjligt, men ändå inte dra ut på det. Jag kan bara säga att detta som jag kommer berätta är antagligen inte det sjukaste som har hänt mig (som jag tyckte när jag kom hem 2 på natten för 6 dagar sen). Men jag tycker fortfarande det var sjukt oväntat. Jag kommer bara nämna Hinken, Gabriel och Johan namn, eftersom jag vet inte om det är så bra att lämna ut de personernas namn som är inblandade. Fast tekniskt sätt är jag 99% säker på att ingen av dom kommer läsa det här, men känner ändå att jag inte vill ge ut deras namn (kanske kan förkorta det med bokstäver, men ej mer än så. Men Leona, om du vill veta vilka det är så får du skriva i chatten, tro mig dock när jag säger att jag tror inte du vet vilka det är för ingen som jag och en annan kompis har frågat känner ''den'' personen. Aja, i alla fall. Borde börja berätta nu.



Del 1- Början
Allt började då för en vecka sedan att jag vaknade upp som jag vanligtvis brukar göra. Jag har sett bilder på när några av mina vänner var på stadsfesten och jag kände mig lite avundsjuk för ingen hade frågat mig. Jag trodde att Gabriel hade kommit hem från ''det stället han skulle till'' på fredagen för vi hade bestämt att vi skulle träffa några i församlingen och grilla, då de hade kommit britter på besök till Bergkvara. Men han hade sagt samma dag som jag trodde han kom hem att han antagligen inte kunde eftersom han skulle fira sin morbror och jag tänkte typ: Aja, då går jag väl själv med mamma då. Men när mamma vaknade mådde hon inte så bra så då förstod jag att det inte skulle bli något av med det. Så då funderade jag: hmm.. Ska jag gå på stadsfesten i alla fall? För jag visste att det skulle vara en artist, Little Jinder, som skulle uppträda klockan 8 och då tänkte jag att jag kunde ju åka dit någon timme innan, umgås med vänner i Kalmar, se artisten och sedan åka hem. Grejen var den att jag funderade på att fråga någon från torsås hållet om de ville följa med men jag kände att det var på så kort varsel och jag ville egentligen helst kunna bara se den artisten utan att känna mig tvungen att hänga med folk vart de än går. Så jag skickade istället på snapchat till Hink, L, Johan och J om de skulle gå på stadsfesten och jag fick svar från Hinken först att han skulle gå och sedan av J att hon skulle komma lite senare då hon var i Växjö just då. Det jag trodde var att hon skulle komma ungefär samtidigt som jag skulle komma in, men det gjorde hon verkligen inte. Jag förstod alltså redan att jag skulle umgås med Hinken och hans vänner innan J kom och Joinade oss och jag visste ju inte vilka de andra var som skulle komma, jag trodde ju typ bara att det var personer jag kände osv, så jag var inte riktigt beredd vilka som skulle vara där. L svarade i alla fall ( TACK OCH LOV!) och hon undrade såklart vilka som kommer och då skrev jag att J och Hinken kommer komma och det kändes rätt chill så hon beslöt sig för att möta upp med oss och etc. Grejen var bara att varken Hinken eller J svarade på vilken tid de skulle komma och eftersom jag bor på landet så är ju jag tvungen att anpassa mig efter busstiderna. Och jag kan säga er direkt att busstiderna är INTE bättre på en Lördag, så jag väntade på svar och jag får alltid panik när man ska planera något och de/den andra personen/personerna är helt chill eller bara inte vet hur de ska göra (#Gabrieliettnötskal), det är rätt jobbigt eftersom bussarna går som de går och jag själv blir så jäkla stressad när sånt händer. Och jag hade verkligen smått panik eftersom jag inte fick svar och kloackan var cirka halv 5 och min buss skulle gå 5 över 5. L föröskte lugna mig och inte stressa upp mig själv, vilket funkade sådär, och till slut svarar Hinken när jag är vid min busshållplats och på bussen bestämmer vi platsen jag ska träffa dem och allting.


 



Del 2- När allt fuckar upp

 Jag kände fortfarande ingen lättnad för jag visste inte vilka de andra personerna var och L skrev att hon skulle komma en halvtimme efter mig. Och det är ungefär nu allt konstigt börjar hända. När jag kom fram till Kalmar så gick jag till Sveaplan och mötte upp Hinken, A och E som stod och snackade om massa saker jag inte hängde med i. Jag kände ju A sedan innan men E hade jag aldrig träffat och det är just denna personen som jag verkligen inte hade någon aning om eller visste alls någonting om. Aja, vi var där och väntade i mer i en halvtimme på folk. Jag väntade på L och de väntade på någon jag trodde hette Samir (men det var tydligen inte hans namn) och resten av kvällen kallade jag honom för Samir och Viktor (vet fortfarande inte varför jag skrattade åt det men tyckte det var as kul).

Vi stod i alla fall där och väntade och det verkade som att de var hungriga för jag hade lite av min mammas bröd i väska och de försökte ta av det så jag ringde L och frågade vart hon var och då sa hon att hon skulle bli lite sen osv. Hinken och resten blev trött på att vänta så de bara lämnade mig där jag var och gick til Max... Så jag väntade kvar som den äkta vän jag var på L :p Samtidigt som jag väntade fick jag en snap från J där hon skrev att hon skulle komma runt 11 tiden på kvällen. Jag fick inte riktigt panik men jag tänkte typ: Jahapp, vad gör jag tills dess då?, för jag visste att L inte ville vara ute så länge och dessutom kände inte hon Hinken eller de andra så jag var rädd att det skulle bli stelt och så. Men jag bara dealade med det och mötte upp L och så gick vi mot Max där de andra var. Jag presenterade L för alla (inte alla på max, men ni fattar vad jag menar) och så började vi prata. Hinken och A pratade om Star Wars, Samir och Viktor satt mest tyst i ett hörn och jag, L och E pratade om allt möjligt. Jag minns att vi kom in på konspirationsteorier och helt från ingenstans började vi prata om konspirationsteorin om Hitler. Jag vet inte vart det kom ifrån men helt plötsligt säger E att Hitler hade en mikropenis och jag vet inte vad Hinken sa för att någon sekund efter så skriker han ut att Hitler hade en mikropenis 2-3 gånger, högt och tydligt inne på Max. Och ja, folk tittade snett mot vårt bord. Jag ville typ ut därifrån så snabbt som möjligt för det var ganska pinsamt :I. Vi gick till slut därifrån för att gå tillbaks till stadsfesten och kolla runt. Det var fortfarande jag, L och E som pratade och gick längst fram och Hinken och A gick längre bak, Samir&Viktor hade gått och kom inte tillbaka på hela kvällen. Lol, låter som en läskig spökhistoria xD. Men jag, L och E fangirlade över munkar som vi ville köpa och E visadebilder från när han var i Kina och jag pratade Japanska medan han (E) svarade på Kinesiska och vi hade det ganska kul. Men jag började märka att E mer och mer börjar närma sig L och det blev allt stelt. Han började komma närmare och viska saker i hennes öra och jag kunde verkligen känna att hon tyckte det var lite obehagligt. 

Vi gick runt i Kalmars innerstad och kollade runt lite, vi tappade bort varandra en gång och det började regna lite så det var tur att man hade med sig regnjacka(Y) Hinken och A ville se något band/artist/ jag vet inte som hette Trofast. Varken jag eller L tyckte artisten var särskilt bra så vi ställde oss längst bak både pga det och för att det var riktigt jävla högt ljud. När Trofast hade spelat klart så kom E och de andra fram till oss och sa att de skulle åka hem till E och vi fattade inte varför och hur men de förklarade att vi bara hade 20 min på oss att hinna fram och tillbaka så vi började springa mot A's bil. Det berättade på vägen att E tydligen skulle langa över en Vodka flaska till någon och att det var därför vi skulle skynda oss. Det var då jag fick reda på att E inte var en UNF:are. Jag ska försöka förklara det här, det är så att Hinken, A och jag är UNF:are (alltså nykterister). Och vi satte oss allså i en UNF:ares bil och körde hem till snubben E för att han ska kunna hämta en Vodka flaska och langa den vidare??? Det hela vara bara så konstigt... Men i alla fall, A hade parkerat bilen precis vid stationen, så det var inte alls någon lång bit och gå. Och det tog inte alls särskilt lång tid eftersom E typ sprang upp till sin lägenhet på 3 min och så åkte vi rakt in till stan igen. När vi var tillbaka inne i stan såg vi en stund på Norlie& KKV, som jag för övrigt har ett starkt minne av att jag sett förut men det kanske jag inte har kommer verkligen inte ihåg. E försvinner (antagligen för att langa över vodkan) men innan dess så byter han facebook med L och jag pratar om att jag vill ha en Volkswaggen buss xD Haha var bara tvungen att ta med det för hade verkligen viljat ha en sån! Vi pratade också om att göra om det till en  scooby doo bil och allt möjligt! XD Men när klockan var typ 10 och precis när Jo kom så beslutade jag och L oss för att dra hem till henne och vänta på J där, för jag tänkte typ att jag kan ju alltid träffa Hink, Jo och A senare med J. Jag trodde liksom att J skulle vara frame vilken sekund som helst, men när jag ringde till henne (ungefär innan 10 tiden) så hade hon typ inte ens åkt från Växjö än. Låt mig bara påpeka att det tar 1 timme och 20 minuter att åka från Växjö till Kalmar och J ringde alltså och sa att hon var på väg vid kvart över 10 typ, så sjag skulle få stanna hos L ett bra tag till. Jag var dock okej med det eftersom jag just då helst av allt ville bara sätta mig ner och ta in av det som hade hänt.

 

     

 

Del 3- Hemgången och in på natten

Jag stannade hemma hos L fram till kvart i 12 ungefär och vi gjorde inte så mycket mer än att prata och gå igenom det som hade hänt. Jag kände mig riktigt lättad, men också trött. Jag hade samtidigt lite ångest för jag visste inte när jag skulle komma hem. J ringde när hon nästan var framme i Kalmar och hon hade tydligen med sig en annan person från Växjö jag aldrig hade träffat förut. Vi åkte då in till stan och ställde bilen bakom domkyrkan, där parkering var läskigt tom. Klockan var prick midnatt och jag hade aldrig varit ute så sent i Kalmar någonsin. J hade bestämt att hon skulle möta upp en kompis från skolan till oss som jag hade sett tidigare den dagen. Det var 20+ gräns på klubbarna inne i staden denna lördagen så hon kom inte in, eller aa ingen av våra vänner kom ju in. För J visste att Hink, Jo och A var någonstans i Kalmar och försökte ta sig in. Vi gick först lite runt i Kalmar och sen gick vi till Max för den skolkompisen som jag och J kände blev hungrig. Jag såg några i min klass där inne på och tydligen var det en annan från min klass som också hade sett mig där och I don't know. Antagligen var det många som såg mig som jag inte ens märkte. Denna skolkompisen eller vad man ska kalla henne var lite onykter så efter att vi hade varit på max och gick tillbaka till bilen så sa hon att hon mådde illa och dte kändes som hon behövde spy och jag sa: Du spyr inte i närheten av mig i alla fall!. Som tur var spydde hon inte. Men aa, den personen från Växjö brukade inte komma till Kalmar så ofta så J bestämde sig för att visa henne runt om i Kalmar. Så vi åkte runt Hansa city, där det också var helt tomt, och tillbaka igen så att denna skolkompisen skulle hinna med sin buss hem som gick halv 2 eller något. Efter vi hade lämnat av henne på stationen så var vi äntligen på väg hemåt. Jag ringde mamma och berättade det, för hon trodde jag senast skulle vara hemma typ halv 1 så ville jag bara ringa henne så hon skulle slippa vara orolig. Jag kom hem cirka 2 på natten och jag har aldrig varit ute så länge i hela mitt liv. Asså jag har gått nattpromenader och så men det var liksom första gången jag var inne i Kalmar vid den tiden och det var första gången jag såg så många vara ute i stan vid den tiden. Det var helt enkelt mycket som skedde första gången. 

Jag somnade inte förens efter 3 då jag pratade med lite människor via messenger osv, och nästa dag jag vaknade upp så undrade jag verkligen vad det var som verkligen hade hänt. Jag kan säga att nu i efter hand, en vecka senare, så känns det fortfarande konstigt för jag brukar verkligen inte göra sånt här. Det var på ett sätt kul för att det var så händelserikt, men samtidigt läskigt eftersom jag verkligen inte var beredd pådet här. Jag vet inte hur jag ska avsluta men om du tagit dig såhär långt ner vill jag bara säga grattis och kom ihåg att vara rädda om er! Jag tog ju inte bussen hem och J är nykterist så detta var liksom absolut inte farligt, men det kan ju alltid hända saker. Ha det i alla fall bra, så ses vi i nästa inlägg! Hejdå. :) 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 21 januari 2018 11:29

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9759567688"

Av Helén - 19 januari 2018 21:00

Hello! Hoppas ni har det bra!  Mycket har hänt sedan sist, tro det eller ej, så därför tänkte jag göra en update på hur det har gått och hur jag mår.   För de som missat är jag just nu sjukskriven för utmattningssyndrom och stress och har varit...

Av Helén - 30 december 2017 00:15


Många av er har säkert läst om många stora profiler som hade så många planer inför 2017 och vill verkligen göra det till "Sitt år". Även jag var en av dom. 2016 var by far ett sorgligt år då många artister och stora stjärnors ljus slocknades. Samtidi...

Av Helén - 13 november 2017 20:15

Fem saker jag är bra på Uttrycka mig och beskriva hur jag känner i skrift Ta tag i saker  Göra spellistor på spotify Finnas där, även fast jag ibland varit sämre på det Våga vara mig själv            Fem saker jag älskar med min k...

Av Helén - 23 oktober 2017 10:00

Hej hörni!  Det märks att det är höst ute när det blåser så mycket så att fönstret låter och jag lyssnar på den enda The Smiths- låt jag har på min osamhängande spotifylista.  Nu har jag inte skrivit något på 2 månader och det har hänt lite saker...

Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards