H E L É N

Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Mitt sommarlov 2016, del 1

Av Helén - 4 september 2016 22:00

Hellu! Hoppas ni mår bra! Idag tänkte jag skriva lite om min sommar då ni säkert undrar vad jag egentligen har gjort. Jag har ju som sagt inte jobbat denna sommaren, utan bara tagit det lugnt efter den hektiska vårterminen. Jag kommer tyvärr inte ha med några bilder i detta inlägget och jag vågar ej lova något men förhoppningsvis blir det ett separat inlägg med de bilder jag har tagit i sommar. :)

Okej! Vi backar tillbaka bandet och reser til början av Juni :D

Juni!:

I början av Juni (innan den 10:e Juni ungefär) och slutet av Maj så var jag fortfarande på högvarv och jag hade varit så otroligt stressad hela vårterminen och jag kände mig ganska misslyckad för att jag i princip kom på att jag inte skulle palla jobba. Jag minns inte jättemycket från i slutet av Maj och början på Juni, men minns att jag skickade in de sista uppgifterna i årskurs 2 och att jag var så lycklig! :) Kollar igenom gamla meddelanden och tydligen så var jag och Gabriel på bio (tror vi såg Alice through the looking glass). Sen så var det också Söderåkradagen då jag och Gabriel testade på zumba utomhus, åt mat från många delar av världen på asylboendet (fd hotellet) och gick ner och tränade gratis på gymmet. Minns också att Leona kom lite senare under dagen och vi alla umgicks hemma hos mig och hade det trevligt. :)
Den 9 Juni åkte vi en helg till Borås för att gå på min kusins student. Vi kom på Torsdagen eftersom jag var ledig på fredagen, så på Torsdagkväll när vi kom fram så gick jag och min moster på bio och såg Warcraft (som för övrig verkade kul att spela). Fredag förmiddag var rätt kul då det var första gången jag var på en anhörigs utspring. Kvällen däremot blev inte lika lyckad. Det var fest och alla över 10 drack förutom jag. Folk började liksom redan ta shots klockan 7 på kvällen, så jag och mamma åkte hem till min morbror ganska snabbt. Jag mådde inte så bra då så jag vill helst åka hem. Vi åkte då hem på Lördag men tog ett snabbstopp i Skene och till mormor och morfars grav.
  Dagarna gick sedan och då kom mitt sommarlov (15 Juni). Samma dag tog också våra treor studenten, men även mina två kompisar (Hinken och Joy) :D Det var riktigt roligt att se faktiskt! :) Joys studentfest var på samma dag så det var bara för mig och Gabriel att åka hem till mig, äta mat och tårta (vilket jag inte rekomenderar för det fanns så mycket mat hemma hos Joy), duscha, byta om och sedan åka mot Joy. Jag kan säga i alla falla att den studentfesten var snäppet roligare än min kusins! Fredagen därefter så slutade också 00:orna 9:an på vår gamla skola så jag och Gabriel gick dit för att ge blommor till Hugo. Det var riktigt kul för det var as längsen vi såg Hugo sist och han blev jätteförvånad och glad över att se oss. :) Sedan var det också Hinkens studentfest och det var första gången någonsin jag var hemma hos hanmen det var najs. Jag åkte med Johanna upp och pratade med en kille där som tydligen hade sett mig flera gånger innan och jag märkte sedan i efterhand att jag ''tror'' jag har en bild på honom på den skolan som Hink och Joy gick på innan. Det var lite läskigt, men han var trevligt.
  Sedan åkte vi till Gotland för några dagars semester och kan bara säga att det var så otroligt fint där! Om ni får chansen att åka dit så tycker jag ni ska ta den för det är verkligen värt det! Dyrt, men det är som att vara utomlands där alla pratar svenska. Vi var där i 5 dagar, bodde i en campingstuga fast vi hade med oss bilen så vi åkte runt hela ön.

  I slutet av månaden spelade jag och Johanna in videos till båda våra kanaler och sedan hände nog inte så jättemycket mer den månaden. :)


Juli!:

1 Juli så var jag och några från min skola +- andra människor på en tjej som hade varit utbytesstudent på vår skola i 1 års avskedsfest på Långviken och två dagar efter åkte jag, mamma och en annan till Malmö arenan för att kolla på sammankonsten. Det var as mycket folk och ingenstans som jag och mamma kunde sitta (för mamma har ju panikångest och får panik när det är för mycket folk) så jag och mamma åkte så småningom hem igen, men det var en liten rolig roadtrip. :) Jag umgicks också med Leona ett par gånger i Juli och Augusti och vi hade det verkligen jättekul! Är jätteglad över att vi har spenderat tid tillsammans denna sommaren då hon bor på internat och vi hinner inte träffas så ofta. :/ Jag har också tagit kontakt med min pappa och fått reda på rätt mycket över saker som jag undrat hela mitt liv. Kanske gör ett inlägg om det någon gång, men just nu är det lite jobbigt och vet inte riktigt hur jag ska tackla detta tbh. Utöver allt annat så har jag vålgästat Gabriels jobb några gånger. Vi har haft SU Maraton (snarare sakt pokemon lan) Jag har haft ett läs maraton, då jag läste 1 bok xD Har också haft återträff med gamla högstadieklassen, vilket var riktig härligt träffa alla igen. Det känns som det inte gått någon tid alls sedan vi slutade 9:an varje gång vi träffas <3

Jag, mamma och Leona var på bio i Karlskorna för första gången och såg Tarzan som otroligt bra och spännande! Det enda minuset var att jag tog alldelse för mycket salt på popcornen så det knappt gick att äta. :p I slutet av månaden så var jag i Kalamr och sov över en natt i Gabriels morbrors lägenhet då Gabriel var där i ett par dagar och matade katterna medans hans morbror var bortrest. Vi hade det rätt trevligt, även fast vi inte lyckades mikra popcorn utan microvågsugn.  

  Så gick den månaden och jag vet att jag inte var bra alls på att näman datum i Juni (antagligen inte i Augusti heller) men det är svårt lite svårt att komma ihåg allt.


Augusti!: 

I början av Augusti så gjorde jag inte särskilt mycket, minns att började pyssla lite och fick riktigt mycket inspiration från pinterest. Johanna hade också fått körkort så jag fick sitta i passagerarsätet ett par gånger då vi åkte på pokemonjakt. Sen så började jag blogga och skriva lite mer och började kom in i lite mer rutiner. Jag var också rätt mycket hemma hos Gabriel och fick då även träffa hans nya lillasyster Isabelle som var så liten!! Jag och Gabriel var också på vågen second hand och kollade på böcker som bara kostade 1-2 kronor. Sen så har jag ju berättat om stadsfesten och allt det. Efter det såg gick min mobil sönder så andra halvan av Augusti är lite oklar från min sida då det var mycket mobil byten och liknande. Men veckan innan vi började så skulle vi ha en överraksningsfest för Johanna med bara dom från vår skola och den blev jättelyckad! Sedan åkte vi några stycken på roadtrip till Oskarshamn och kom hem vid midnatt. Och slutligen så hade Johanna en taco och filmkväll hemma hos henne då vi kollade på harry potter filmer  och det var ett fint avslut på mitt såkallade ''sista'' sommarlov. Det är helt otroligt att även fast jag inte gjort någonting lyckades göra väldigt mycket. Det har varit ett fantastiskt sommarlov och även fast jag vet att jag kommer ha fler sommarlov så blir det nog det sista som jag verkligen kan vara ledig i 2 hela månader. Det är dessutom det sista sommarlovet som jag är barn. Jag fyller ju år om 12 dagar och då blir jag myndig! Aja, tack alla som har varit med och gjort min sommar! Det har verkligen varit jättekult och kunde inte haft det bättre!


Nu ska jag gå och lägga mig snart så jag kan ha kvar min sömnrutin. Ha det bra så hörs vi! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 21 januari 2018 11:29

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9759567688"

Av Helén - 19 januari 2018 21:00

Hello! Hoppas ni har det bra!  Mycket har hänt sedan sist, tro det eller ej, så därför tänkte jag göra en update på hur det har gått och hur jag mår.   För de som missat är jag just nu sjukskriven för utmattningssyndrom och stress och har varit...

Av Helén - 30 december 2017 00:15


Många av er har säkert läst om många stora profiler som hade så många planer inför 2017 och vill verkligen göra det till "Sitt år". Även jag var en av dom. 2016 var by far ett sorgligt år då många artister och stora stjärnors ljus slocknades. Samtidi...

Av Helén - 13 november 2017 20:15

Fem saker jag är bra på Uttrycka mig och beskriva hur jag känner i skrift Ta tag i saker  Göra spellistor på spotify Finnas där, även fast jag ibland varit sämre på det Våga vara mig själv            Fem saker jag älskar med min k...

Av Helén - 23 oktober 2017 10:00

Hej hörni!  Det märks att det är höst ute när det blåser så mycket så att fönstret låter och jag lyssnar på den enda The Smiths- låt jag har på min osamhängande spotifylista.  Nu har jag inte skrivit något på 2 månader och det har hänt lite saker...

Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards