H E L É N

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Helén - 15 april 2015 20:41

Godkväll min käraste blogg!

Har precis kommit ut ur duschen och ligger just nu i sängen och bläddrar lite i en UNF tidning, som inte för så längesen kom hem på posten. :)
Idag så är det kort-onsdan, vilket innefattar bara en lektion och sedan slut på dagen. Och denna dag började med att jag vaknade tidigt ( först vid 4.. -.-) för jag o mami skulle upo till Torsås och posta plånboken jag sålde via blocket.
Vi var där vid 20 i 7 och jag gick väl ungefär upp kvart i 6.
Jag gick på bussen vid Torsås och träffade på Biffen och Jennifer och så såg jag också hur när Torsås bussen blev full och när Bergkvara bussen anlände. Jag tyckte det var så coolt! För när bussen liksom kom några minuter innan den andra så kunde man välja att inte hoppa på den eftersom man visste att den andra bussen skulle komma efter den första. :D Den möjligheten finns liksom inte i Söderåkra!
Jag satt och pratade med Sandra hela bussresan om lite allt möjligt, men bland annat om föreläsningen på fredag, matsalar och de jobbiga högstadieeleverna; som är precis bredvid Cis. -.- xc
Skoldagen flöt på rätt bra, jag satt och svarade på instuderingsfrågor till provet vi skall ha nästa vecka och pratade lite med Saga o Johan som kom till Cis efter ett tag för de hade inte någon lektion föräns vid 11.
De gick dock efter ett tag för att gå på lunch precis som vi också gjorde sen (Jag, Johanna o Ebba).
Maten idag var Fish and Chips, alltså typ fiskpinne med pommes, och det var så gott!! I luv it!! ??
Efter lunch så hade jag inte så mycket att göra så jag gick tillbaka till Cis, mötte där Saga och Joham igen och denna gången hade de med sig en systemkamera som Johan hade fått låna av skolan. Jag fick testa att ta bilder med den och det var riktigt awesome!! ?
Det var meningen sen att jag skulle vara med på Sagas mattelektion, men jag skrev med Gabriel på Skype eftersom han var hemma idag (försovning..) och jag ville lämna hans hörlurar så tänkte jag ta bussen till Bergkvara o lämna dom men så blev det inte. Så jag fick sitta en halvtimme extra vid Sandås och vänta på 121:an. Det var dock rätt okej för jag läste i boken om engelsk grammatik under tiden, dock var de sista 15-10 minutrarna lite jobbiga eftersom jag frös. :s
När jag kom hem så drack jag te, pluggade matte och somnade vid halv 4 (power nap) och vaknade halv 6. Då åt jag och pluggade lite till.
Yes. Det var min dag! :) Rätt händelserik och kul trots allt.
Nu ska jag sätta mobilen på laddning, kanske plugga mer och kolla på Welcome to Sweden med mamma om 20 minuter.

Vi hörs när vi hörs.
Men ha det så bra sålänge!
Hejdå!

Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards