H E L É N

Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Tisdag och resten av veckanpepp, V. 40

Av Helén - 29 september 2015 06:30

Godmorgon allihop! Idag är det Tisdag och ni vet vad det betyder. :P Dags att skriva vad som gör mig motiverad denna veckan.


Först och främst så är Hösten här!! Det märks tydligt nu eftersom det börjar bli mörkare och endel löv har ändrat färg. Dock kan det ibland vara fortfarande lika varmt som på sommaren, men dessa höstbilder får en att känna sig             ''mer inne i säsongen''.     




     




Eftersom det är den första Oktober på Torsdag så taggar jag inför att äntligen få mitt studiebidrag imorgon! Finally! Så jag hade tänkt att köpa lite rea saker och något block som jag behöver. :)





Jag är också 17 nu, (vilket känns jättekonstigt!). Men jag fick presenter i alla fall och den bästa presenten var nog en polariod kamera! :D Och igår så köpte vi film till den som kommer någon gång denna veckan. Jag taggar verkligen inför att ta bilder med den! Den ser ungefär ut såhär: 

 




 




Förra Onsdagen så kom också en av mina favorityoutubers bok ut, ''Ja, jag har mens hurså?'' Clara Henrey! <3

Den ser ut såhär: 

Och jag har redan bläddrat i några sidor och läst lite, men jag ska självklart fortsätta läsa när jag får mer tid. Det här är verkligen en bok som minna barn och barn barn kan ha nytta till framtiden! :D




Till helgen ska jag och mamma spendera lite tid tillsammans, vi ska åka till Ronneby spahotell och sova över där på Fredag och få Spabehandlingar på Lördag! :D Det kommer bli skönt att komma iväg ett tag, även fast jag ska iväg nästa vecka till min moster i Borås så blir det ändå skönt att åka iväg med mamma. 





Sist men inte minst av alla presenter som jag fått av mamma så är nog dessa ett av de jag har haft mest nytta av. 

 

Detta är dock inte samma färg jag har. Jag har Rosa, men det är ju ändå Urban Ears! Vet ej om det stavar så men vi gissar på det. Asså jag har aldrig haft bra headphones i hela mitt liv och så dyker dessa upp och jag fick dem verkligen, det är as coolt!




Sists men inte minst! Får jag inte missa månen! Igår natt var både månen extra stor och var röd/orange. :D                 Jag vaknade kvart i 6 och kollade ut genom mitt fönster och då såg den ungefär ut som en halv måne och senare innan månen gick ner så var den orange färgad. :D


 

Utanför lysser den starkt till och med nu, trots att klockan börjar gå mot sju. :D





Nu måste jag gå upp och skynda mig att ta på mig, äta frukost, packa väskor och gå till bussen. Ha en bra vecka hörni så ses vi!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 21 januari 2018 11:29

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9759567688"

Av Helén - 19 januari 2018 21:00

Hello! Hoppas ni har det bra!  Mycket har hänt sedan sist, tro det eller ej, så därför tänkte jag göra en update på hur det har gått och hur jag mår.   För de som missat är jag just nu sjukskriven för utmattningssyndrom och stress och har varit...

Av Helén - 30 december 2017 00:15


Många av er har säkert läst om många stora profiler som hade så många planer inför 2017 och vill verkligen göra det till "Sitt år". Även jag var en av dom. 2016 var by far ett sorgligt år då många artister och stora stjärnors ljus slocknades. Samtidi...

Av Helén - 13 november 2017 20:15

Fem saker jag är bra på Uttrycka mig och beskriva hur jag känner i skrift Ta tag i saker  Göra spellistor på spotify Finnas där, även fast jag ibland varit sämre på det Våga vara mig själv            Fem saker jag älskar med min k...

Av Helén - 23 oktober 2017 10:00

Hej hörni!  Det märks att det är höst ute när det blåser så mycket så att fönstret låter och jag lyssnar på den enda The Smiths- låt jag har på min osamhängande spotifylista.  Nu har jag inte skrivit något på 2 månader och det har hänt lite saker...

Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards