H E L É N

Alla inlägg den 3 december 2015

Av Helén - 3 december 2015 20:33

Jag brukade följa med morfar till hans fabrik. Sahlins maskiner hette det. Där gillade jag att kolla i akvariet med fiskar dem var väldigt fascinerande för en 4 åring, med alla deras färger och hur de simmar runt runt i det stora akvariummet. Det hände också någon gång att jag fick följa med upp på vinden och bära ner saker till morfar. Fast att bära ner saker var inte det roliga, bara att gå upp och ner på vinden. Jag fick också se endel maskiner som stod upp på rad, men jag minns inte hur de såg ut.

 Jag och morfar brukade åka till mötet innan vi åkte till fabriken, vilket kunde vara lite långtråkigt att sitta stil i en timma men tanken på att klättra upp på vinden efteråt höll alltid mitt humör uppe. Det roligaste var dock när hela familjen åkte upp till mötet i mormors stora, gråa bil. Sista gången jag såg den var jag 8, jag minns inte vart den tog vägen. Den bara försvann. Precis som mina minnen försvinner ni kanske snart i glömskan.

Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards