H E L É N

Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Några *onödiga* sanningar om mig själv

Av Helén - 16 februari 2015 13:30

#1. Jag kan inte fokusera på bara en sak i taget. Jag har liksom alltid så mycket ideér, så antingen vill jag göra allt eller ingenting.

 

#2. Jag hatar bananer! Fast det inget fel på smaken i sig, jag gillar bara inte själva banan för den är så mosig som typ barnmat D: 


#3. Jag föredrar värme framför kyla. 

 

#4. Första gången jag nopprade ögonbrynen var när jag var 10 år gammal, tror jag.

 

#5.Men jag är fortfarande sämst på att noppra regelbundet. WHOP WHOP Helen Sahlin är bäst (Y) 


#6. Jag är riktigt dålig på att ge komplimanger till folk! Och det är inte för att jag inte vill, det är för att jag inte vågar och jag stör mig på det så mycket, för det finns så fina saker som folk gör och har hela tiden och jag står bara där och bara: ''hm.. okej...''. 


#7. Jag lärde mig som liten att man inte skulle gå över vägen när det är röd gubbe. Jag följer inte ens den regeln idag. :P


#8. Jag lärde mig också att vara lydig, inte slåss eller slå sönder saker. Det är något som jag inte riktigt lyssnat till förr. hehe


#9. Men under de närmsta 3 åren har jag lärt mig att bli lite bättre på det här. Förutom att inte gå över vägen när det är röd gubbe. :x, xD


#10. När jag var liten så var jag en hel kväll rädd för älgar. Dumma assistent som skrämde mig :c 


#11. Jag lärde mig cykla genom att cykla ner för diken 511 gånger. Efter det kunde jag cykla rakt (Y)


#12. Jag tror aldrig jag någonsin varit kär. Eller så vet jag inte bara vad kärlek är...


#13. Fredag den 13:de brukar jag ofta säga är min turdag, men när jag säger det få jag otur istället.


#14. När jag var 14 skrev jag ett manus på 68 sidor till en film. Filmen blev dock aldrig gjord och jag rev sönder manuset en gång när jag fick alebama damp på min kompis.


#15. Jag har ett väldigt jobbigt temprament och blir lätt arg när jag känner mig ledsen, eller tvärtom.

 

#16. När jag gick i högstadiet lärde jag mig att spela Gitarr och Piano. Fast jag sög riktigt hårt på både och.


#17. När jag gick i 4:an lärde jag mig också att spela Klarinett. Det sög jag ännu hårdare på.


#18. Jag har fortfarande kvar Klarinetten. Men fick 40 graders feber när jag försökte spela på den igen, för jag glömde bort att jag inte hade rengjort den innan den gången jag hade halsfluss i 4:an och tappade rösten. xc


#19. Mitt liv känns som en dålig dokusåpa med samma saker som händer om och om igen och plots som man kan räkna ut med röven.


#20. Men när jag var liten ville jag bli uppfinnare, författare och resa runt i världen. Det vill jag fortfarande och ska göra det så fort jag slutat gymnasiet och vet vad jag ska göra av mitt liv.


#21. Och nu är mina popcorn kalla och jag borde egentligen öva till Naturprovet, så jag får nog göra det. :/

 


Ha det bra! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 21 januari 2018 11:29

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9759567688"

Av Helén - 19 januari 2018 21:00

Hello! Hoppas ni har det bra!  Mycket har hänt sedan sist, tro det eller ej, så därför tänkte jag göra en update på hur det har gått och hur jag mår.   För de som missat är jag just nu sjukskriven för utmattningssyndrom och stress och har varit...

Av Helén - 30 december 2017 00:15


Många av er har säkert läst om många stora profiler som hade så många planer inför 2017 och vill verkligen göra det till "Sitt år". Även jag var en av dom. 2016 var by far ett sorgligt år då många artister och stora stjärnors ljus slocknades. Samtidi...

Av Helén - 13 november 2017 20:15

Fem saker jag är bra på Uttrycka mig och beskriva hur jag känner i skrift Ta tag i saker  Göra spellistor på spotify Finnas där, även fast jag ibland varit sämre på det Våga vara mig själv            Fem saker jag älskar med min k...

Av Helén - 23 oktober 2017 10:00

Hej hörni!  Det märks att det är höst ute när det blåser så mycket så att fönstret låter och jag lyssnar på den enda The Smiths- låt jag har på min osamhängande spotifylista.  Nu har jag inte skrivit något på 2 månader och det har hänt lite saker...

Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards