H E L É N

Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Helén - 27 juni 2015 23:45

Det första jag någonsin kollat på som hade något japanskt realaterat var antingen Pokemon eller Sailor Moon, dock minns jag inte mycket från dom. Sedan minns jag när jag var runt 8-10 år gammal att jag kollade på Yo Gi Oh Gx som gick på Cartoon Network (kollade jättemycket på tv under den perioden).


Men den animen som jag räknar som min första var den som jag började kolla på ungefär vid vårterminen i 7:an och den heter One Piece. Den handlar om först en pirat vid namn Luffy som reser runt i en fiktiv värld för att hitta skatten ''One Piece'' och på resans gång så träffar han personer som går med i hans crew och tillsammans hjälps dom åt att försöka finna skatten. Denna serien är ongoing, alltså håller fortfarande på och den har närmare runt 700 avsnitt. Jag slutade tyvärr kolla efter 100 avsnitt eftersom jag kände att jag inte orkade hinna ikapp hela serien och för att jag tyckte dom drog ut alldelse för mycket på det hela. För tillexmepel kunde ett helt avsnitt bara handla att dom har massa dialoger och slåss och som 7:de och 8:de klassare var jag inte världens bästa på engelska så jag fattade i princip 25 % av vad som hände.



 


För övrigt så är det dock en bra serie och manga som jag kan rekomendera för de som gillar fantasy och lite skruvad humor, men jag vet inte om det verkligen skulle funka för en som inte sett på någon anime innan. Den är väldigt lång och om man inte verkligen tycker om humorn och så så skulle jag någon inte rekomendera den, så vidare du inte är snabb med att se animes ( Det är inte! ^^). Men det är i alla fall en serie värd att se och jag är glad över att detta var min första anime. 


 

DA CREW!! :D




          Luffy-san! ^o^/



Av Helén - 27 juni 2015 23:44

Here you go guys! En lista som jag tror kommer vara lite unfamiliar med dom som faktiskt läser min blogg, but anyhow I do what I want when I feel like it.

Presentation

En blogg som uppdateras när jag känner för det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv - Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards